Waarom een webshop ook slim kan zijn als u niks online verkoopt

3 vragen aan Sabine van der Klugt van de Droomfabriek

 

Bij het horen van de term webshop zult u vooral denken aan de grote partijen zoals Coolblue en Zalando. Natuurlijk is dit terecht want dit zijn immers de bedrijven die de toon zetten op webshop-gebied. Wat u zich misschien minder snel zult realiseren, is dat een webshop ook een goed idee kan zijn voor ondernemers in het mkb. Zelfs als u niets online verkoopt…

Laatst waren we op bezoek bij een klant wiens site al even geleden is opgeleverd: de Droomfabriek. Dit Leidse bedrijf bestaat al sinds 1901 en is specialist op het gebied van slapen. En niet alleen dat, Sabine van der Klugt van de Droomfabriek is ook een ondernemer die slim gebruik maakt van haar webshop. Ontdek in drie vragen waarom.


1. Waarom hebben jullie een webshop?

‘De Droomfabriek is een winkel met een eigen stijl. Wij verkopen slaap- en opbergsystemen in het hogere segment van de markt. Bij dit type producten en bij producten in deze prijsklasse, hoort ook een advies op maat. Daarom nemen wij ruim de tijd voor onze klanten en daarmee onderscheiden wij ons van onze concurrenten. Onze webshop dient vooral als online catalogus: het is ons visitekaartje op het web. In onze webshop kunnen mensen ontdekken welke merken we verkopen: van Auping en Tempur tot Lundia en Marc O’Polo. Natuurlijk verkopen we niet niks online, maar de primaire functie van de site is onze klanten een indruk geven van ons bedrijf voordat ze naar de winkel toekomen. Dit is voor ons én voor de klant een win-winsituatie: klanten worden niet ter plekke verrast door ons prijsniveau en wij profiteren van het feit dat veel klanten zich al georiënteerd hebben.’

2. Waarom hebben jullie een webshop gebouwd in WordPress?
‘We hebben voor de Droomfabriek al jaren een webwinkel, maar Yourstyledesign heeft de webwinkel voor ons voor het eerst in WordPress gebouwd. Het grote voordeel daarvan is dat dit open-source-software is met een cms (content management system) dat altijd hetzelfde in elkaar steekt. Dit betekent dat er wereldwijd honderdduizenden mensen zijn die weten hoe dit systeem werkt. Een groot voordeel als je eerder te maken hebt gehad met een custom cms dat niet meer onderhouden kon worden.’

3. Op welke manier hebben jullie de webshop gevuld?
‘De merken waar wij mee werken beschikken stuk voor stuk over uitgebreide, professionele beeldbanken vol sfeerfoto’s. Omdat wij gecertificeerd leverancier zijn van deze mooie merken, kunnen wij de site vullen met deze sfeervolle foto’s. Een groot voordeel voor de uitstraling van onze site!

 

Benieuwd naar de Droomfabriek? Neem een kijkje op hun site of lees meer over dit Yourstyledesign-project.

Meer informatie over het realiseren van een website of webshop? Lees dan het blogartikel van Bjorn over de voordelen van WordPress of neem vrijblijvend contact op voor een afspraak.


geschreven door
Paulien van Wieringen
info@yourstyledesign.nl

Kennis Secties

  • Grafisch (10)
  • Marketing (8)
  • Optimalisatie (3)
  • Projecten (2)
  • Strategie (14)
  • Websites (9)
  • Wordpress plugins (1)