Reclame campagnes

Reclamecampagnes kunnen we onderverdelen in consumentenreclames, beeldcommercials, buitenreclames en direct mailings. Uw belangrijke pijlers zijn: 1. originaliteit 2. duidelijkheid 3. overtuigingskracht 4. ambachtelijke kwaliteit 5. de want-to-see-againfactor 6. relevant zijn 7. verschillen van concurrentie 8. consistent met eerdere campagnes 9. geloofwaardig zijn en ten slotte 10. een activerende werking hebben.

Consumentenreclames

Consumentenreclame omvat een groot aantal communicatiemiddelen waarmee fabrikanten, importeurs of detaillisten hun producten bij een breed publiek of een specifieke delgroep onder de aandacht brengen.

Periode: Lange termijn
Doel: Herkenning, merkaandacht en imago
Hoe:

Beeldcommercials

Beeldcommercials bevatten vaak audio en beeld in één en worden afgespeeld op digitale schermen. Voorbeelden zijn narrowcasting en tv-commercials.

Periode: Korte en lange termijn
Doel: Producten en diensten onder de aandacht brengen of herkenning en imago
Hoe: Commercials op televisie, digitale zuilen en schermen

Buitenreclames

Buitenreclame heeft de potentie om 24 uur per dag gezien te worden en elke dag veel mensen te bereiken. De herhaling van de boodschap zorgt voor herkenning en herinnering.

Periode: Lange termijn
Doel: Producten en diensten onder de aandacht brengen, herkenning
Hoe: Billboards, aanplakgelegenheden, advertentiezuilen

Direct mailings

Periode: Korte en lange termijn
Doel: Verkopen stimuleren
Hoe: Verspreiding op basis van klantgegevens (contactpersoon en adres of e-mail)

geschreven door
Mitchell Bakker
mitchell@yourstyledesign.nl

Kennis Secties

  • Grafisch (5)
  • Marketing (5)
  • Optimalisatie (1)
  • Projecten (0)
  • Strategie (4)
  • Websites (3)
  • Wordpress plugins (0)