Promotiemiddelen

Promotiemiddelen zijn er in verschillende vormen. Het belangrijkste bij promotiemiddelen is vooraf bepalen waarvoor u ze inzet (korte of lange termijn), waar en wat het gewenste resultaat is.

Voorbeelden van promotie

Hieronder vindt u een aantal promotiemogelijkheden. Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden dan hieronder beschreven. Als u aan promotie gaat doen, is het verstandig om de kosten tegen het bereik (mogelijk resultaat) af te wegen.

Flyers en folders

Periode: Korte termijn
Doel: Directe en indirecte verkoop
Hoe: Huis-aan-huisverkoop, proppen, flyeren, verspreiding, telemarketing

Pandbelettering

Periode: Lange termijn
Doel: Herkenning en imago
Hoe: Huis-aan-huisverkoop, proppen, flyeren, verspreiding, telemarketing

Advertenties en reclames

Periode: Korte en lange termijn
Doel: Producten en diensten onder de aandacht brengen of herkenning en imago
Hoe: Advertenties in kranten, op digitale schermen, radio en televisie

Stands en roll-up banners

Periode: Korte en lange termijn
Doel: Producten / diensten onder de aandacht brengen
Hoe: Evenementen, congressen, beurzen en (bedrijfs)presentaties

Direct marketing

Periode: Korte en lange termijn
Doel: Verkopen stimuleren
Hoe: Verspreiding op basis van klantgegevens (contactpersoon en adres of e-mail)

Alle in te zetten promotiemiddelen ontwerpen wij grafisch vanuit de huisstijl. Van raambestickering en roll-up banners tot aan meertalige brochures. Beschikt uw bedrijf al over alle grafische ontwerpen? Wij stellen ons adviserend op over gebruik van papiersoorten, formaten, vouwtechnieken en kwaliteit van drukwerk.


geschreven door
Mitchell Bakker
mitchell@yourstyledesign.nl

Kennis Secties

  • Grafisch (9)
  • Marketing (6)
  • Optimalisatie (1)
  • Projecten (0)
  • Strategie (11)
  • Websites (6)
  • Wordpress plugins (0)