World Marrow Donor Day (WMDD)

De World Marrow Donor Association (WMDA) houdt zich wereldwijd bezig met beenmergdonatie. Van donorregistratie tot wet- en regelgeving; deze stichting zet zich ervoor in. De World Marrow Donor Day (WMDD) is een event dat jaarlijks in meer dan 50 landen gevierd wordt. De doelen? Het bedanken van donoren en het creëren van bewustwording voor het aantrekken van nieuwe donoren.

Met hart en merg aan gewerkt!
Een bijzonder project voor een bijzondere organisatie! WMDA kwam bij Yourstyledesign met de vraag of we een website voor het internationale WMDD-event konden realiseren. En dat hoefde ze eigenlijk maar één keer te zeggen...

Designer Luuk heeft zijn hart laten spreken en ontwierp niet alleen een logo, huisstijl en website, maar ook allerlei Media materials die deelnemers van de WMDD konden downloaden om zelf te drukken en in te zetten op social media. Uiteraard met een bijbehorende Brand guide zodat de uitstraling van WMDD op alle banners, folders, flyers, t-shirts, posts en vlaggen wereldwijd geborgd werd. Als basis van deze nieuwe huisstijl diende het bestaande logo van WMDA.

Bekijk de website

#thankyoudonor

Rondom de WMDD draaide de socialmediacampagne #thankyoudonor. Om deze campagne herkenbaar te maken, creëerden we een herkenbaar en fris beeldmerk met een warme uitstraling. Dit hart met hashtag is niet taalgebonden (de taal van de hashtag spreekt immers iedereen) en zorgt voor instant herkenning zowel online als offline.

Op de website creëerden we een feed waardoor alle berichten die op Twitter, Instagram of YouTube met de hashtag #thankyoudonor werden geplaatst ook direct op de WMDA-site zichtbaar waren.

Een andere gave feature van de website is dat de ruim 425 events die wereldwijd georganiseerd werden op WMDD per locatie te bekijken waren. Hierdoor werd niet alleen het globale draagvlak van de dag zichtbaar gemaakt, het versterkte ook het ‘wij-gevoel’ dat de WDMA wil uitstralen.

Resultaat

Internationale (Engelstalige) website met volop socialmedia-integratiemogelijkheden

Flinke stijging online traffic:
78% nieuwe bezoekers op de site die gemiddeld 2,61 pagina bezochten
Gemiddeld ± 2600 bezoekers per dag

Merkrealisatie:
media materials en brandguide

Restyling logo en huisstijl