Venandi

Venandi produceert luxueuze boten. Boten die elegantie, ambacht en Nederlands ontwerp combineren met moderne- en kwaliteit materialen.

Situatie

Venandi kwam bij ons met de vraag om een geheel nieuw concept op te zetten rondom hun luxueuze product - een project wat ons op het lijf is geschreven!

Onze oplossingen

Uiteindelijk hebben we binnen dit project van A tot Z de strategie en communicatie uit mogen werken. Denk hierbij aan de positionering, de doelgroepen, de naam van het merk, het logo, de huisstijl, de illustraties van de boten, de website, beursstands, fotografie van de boten, etc.

Positionering: Tijdens de positionering hebben we bepaald dat het product van Venandi staat voor luxe, kwaliteit, Nederlands ontwerp, modern, familie en vrienden. Binnen de vormgeving en uitingen hebben we voornamelijk gefocust op deze kernwaarden.

Naam: Waarom de naam Venandi? Het is een afgeleide van 'Latin vēnor' - Op jacht, iets achtervolgen - en vangt precies de essentie van dit bedrijf: altijd op jacht naar de meest luxueuze producten.

Doelgroepen: Vanuit de kernwaarden hebben we ons gericht tot de doelgroepen. Niet iedereen kan een luxueuze boot kopen. We hebben ons dus voornamelijk gericht op particulieren die kapitaalkrachtig waren.

Design: Het kleurgebruik, het lettertype, de fotografie en alle illustraties zijn bedoeld om een sfeer neer te zetten die de kernwaarden van Venandi uitstraalt. Voornamelijk mooie foto's van de luxueuze boten was een pre bij het design van Venandi.

Website: Naar aanleiding van de positionering van Venandi was het belangrijk om een thuisbasis op te zetten voor het merk en de producten. We hebben dit tot leven geroepen via de uitwerking van een snelle, strakke website.

Marketing: Binnen de marketing en uitingen hebben we ons voornamelijk gericht op de doelgroepen die we hebben geformuleerd in de positionering. We hebben diverse middelen ingezet om de doelgroepen te benaderen. Denk aan de website, Facebook advertising, AdWords, SEO, etc.

Onze aanpak

Venandi is een belangrijk voorbeeld van hoe belangrijk strategie en postitionering zijn. Het heeft invloed op elke fase van communicatieuitingen. Het is de basis van je merk of concept.

Vandaar dat we áltijd werken met een specifieke aanpak waarbij we de fasen Strategie, Design, Techniek en dan Marketing inrichten. Op deze manier komt er altijd een krachtig concept te liggen voor je merk of product.

Bekijk onze aanpak