Content management

Een contentmanager is onmisbaar voor succesvolle organisaties. Hij of zij beheert de website op inhoudelijk niveau met een CMS, schrijft en redigeert teksten, werkt samen met online marketeers, beheert social media activiteiten, verstuurt e-mailcampagnes, houdt internetontwikkelingen in de gaten en analyseert statistieken. Een goede contentmanager is niet weg te denken.

Wat is contentmanagement precies?

Een contentmanager werkt uw content bij om relevante informatie te blijven bieden en biedt dit op de juiste plekken aan.Dit wordt nog niet altijd optimaal benut. Hier biedt een contentmanager van een reclamebureau uitkomst.

Een contentmanager weet precies wie uw doelgroep is en welke boodschap u wilt communiceren. Vervolgens worden hier de juiste kanalen bij gezocht en regelt de contentmanager de plaatsing van uw content. Kortom, deze persoon zorgt ervoor dat u op de juiste momenten de juiste informatie aan uw potentiele klant biedt.

‘Content is king’, wat bedoelen ze daar precies mee en wat leert u er van?
Tegenwoordig oriënteren potentiele kopers (B2B en B2C) zich al ruim voor het overgaan tot aankoop. Dit gebeurt in 90% van de gevallen online. Of u nu een product verkoopt of een dienst aanbiedt. Potentiële kopers willen graag informatie. Hoe hoger de waarde, hoe meer informatie

Hoe werkt dit voor u?
Bij Yourstyledesign werken we altijd vanuit een gedachte: een strategie. In deze fase bepalen we met u wie de doelgroep is en welke boodschap we moeten communiceren. Door te kijken naar de ‘customer journey’, de reis van de klant, weten we precies hoe en via welk communicatiemiddel we uw potentiële klant kunnen benaderen. Uiteindelijk zal onze contentmagager uw informatie up-to-date houden en via de juiste kanalen bij de doelgroep bezorgen.


geschreven door
Mitchell Bakker
mitchell@yourstyledesign.nl

Kennis Secties

  • Grafisch (8)
  • Marketing (5)
  • Optimalisatie (1)
  • Projecten (0)
  • Strategie (11)
  • Websites (5)
  • Wordpress plugins (0)